Давайте глянемо як ці три компоненти поворот-опора, розвантаження і рулювання, працюють на горбах у лижника середнього рівня. Опора, або згинання ніг з одночасним нахилом стегон у бік центру повороту, використовується для контролю швидкості. Лижі закантовані, прогнуті і завантажені, і ви рулюєте ними в повороті, що дозволяє швидкість. Цей рух можна розглядати як гальма в короткому повороті.
На горбах важливо, щоб цей рух відбувався в підніжжі переднього схилу горба. Це те саме місце, яке ви можете використовувати, щоб погасити швидкість. Там зазвичай міститься м’якший сніг, знесений з вищерозміщених горбів. Ви можете контролювати швидкість, завершуючи поворот саме тут. Виконуючи опору в улоговині над переднім схилом горба ви одночасно робите жорсткий укол палицею на тому ж самому горбі, нижче по схилу. спробуйте робити укол в той же момент, коли канти впираються в горб. Ця координація між лижами, розверненими впоперек лінії схилу, і уколом палиці дозволить вам чітко контролювати швидкість і підготуватися до наступного повороту.
Закантовка і гальмування на передньому схилі горба, управління лижами, поки вони зісковзують боком, і гальмування тіла за допомогою жорсткого уколу палицею.
Основні рухи повороту короткого радіусу простіше виконувати на горбах, чим на підготовленому гладкому схилі. Один такий елемент – закантовка. На горбах ви можете контролювати швидкість при набагато менших кутах закантовки. Ефект гальмування об передній схил горба і м’який сніг в улоговинці перед ним зменшують необхідність в екстремальних кутах закантовки. Фактично, дуже часто буває корисно дозволити лижам прослизати на передньому схилі горба, що також злегка гальмує їх рух. Менші кути закантовки означають також простішу розкантовку. Дуже часто це означає, що катання по горбах не вимагає вираженого кутового положення стегон для закантовки. Закантовка на горбах не є завданням номер один, оскільки горби роблять велику роботи. На вищому рівні ефективності це дозволяє вам підтримувати вищу стійку.
Розкантовка лиж після досягнення контролю швидкості також простіше виконується на горбах – якщо ви упевнені в собі, ви можете швидкість знову. Розкантовка вимагає переміщення центру мас впоперек лиж у напрямку долини, що приводить до приросту швидкості. Це рух у бік крутого зворотного схилу горба викликає проблеми безлічі зляканих лижників. Проте якщо ви знаєте, що можете рулювати лижами, прогнути лижі в короткій дузі, і знову зачепитися кантами на передньому схилі наступного горба, ви будете упевненіше відчувати себе, звільняючи канти і роблячи цей крок.
Поставивши лижі плоско, ви рулювати ними впоперек лінії схилу у бік наступного горба. Лижники проміжного рівня зазвичай направляють лижі в улоговину довкола горба, після того, як скинули швидкість і розкантували лижі. Проте у цей момент розкантовки і рулювання багато лижників стикаються з іншою важливою проблемою.
Проблема ця в топографії горба. Якщо ви розкантували лижі і рулюєте ними на підготовленому схилі, ви легко підтримуєте контакт лижі з снігом. Коли ви робите теж саме на горбі, як тільки лижа обернеться впоперек лінії схилу, сніг у вас з-під лиж. Носки і можливо п’ятки лиж повисають над улоговинкою між горбами, в результаті можлива втрата контролю над лижами.
Після розкантовки лиж і початку рулювання ви повинні одночасно прикласти вагу до ваших гомілок і подушечок пальців ніг, щоб відновити контакт снігом, де можна буде контролювати лижі. Неможливо завантажити носки лиж із задньої стійки, тому ключ до рулювання і розкантовки в тому, щоб продовжувати переміщати стегна до долини і підтримувати центральну стійку. З цього положення ви можете прикласти силу до носків лиж.
Коли ви вже контролюєте швидкість, треба забезпечити постійний контакт лиж снігом, направляючи носки лиж вниз за допомогою розгинання ніг і завантаження подушечок пальців ваших стоп.
Ви повинні навчитися упиратися в передній схил горба, а потім розпрямлятися і розкантовувати лижі, і нарешті рулювати ними у напрямку наступного горба. Важливо, що ви повертаєтеся до прямої стійки у момент розкантовки і рулювання лижами. Цей рух “перезаряджає” вас, готує до чергової фази присідання-гальмування, на передньому схилі наступного горба. Якщо ви не повертаєтеся до високої стійки, ви сідатимете все нижче і нижче, з кожним гальмуванням на черговому горбі. Така надмірно низька стійка заважатиме вам виконувати функціональні рухи.
Контроль швидкості на передньому схилі горба супроводжується хорошою розкантовкою і рулюванням, щоб потрапити на черговий горб
Ключ до майстерності в могулі – здатність виконати на горбах наступний простий поворот: контроль за швидкістю, розкантовка, рулювання у напрямку наступного горба, знову зниження швидкості. Така тактика кожного разу готує вас до чергового горба. Постійна готовність до обробки чергового горба складає велику хорошої техніки могулу. Правильне використання горба для гасіння швидкості – перший крок до того, щоб стати експертом в могулі. Це дозволяє вам рухатися по безперервній траєкторії, нехай навіть спершу на невеликій швидкості. Подібний підхід до могулу на основі постійного контролю швидкості – фундамент ваших великих успіхів на горбах.