Ніколи не катайтеся по калюжах і піску
Необережне катання по піску і калюжам фактично вбиває ваші ролики. Річ у тому, що вода, бруд і пісок, потрапляють в підшипники і навіть забиваються під платформу, внаслідок чого створюють додаткове тертя і виводять з ладу ходову частину. Після того, як ви красиво з бризками пролетіли по калюжі, достатньо почекати 2-3 год — і ви не зможете провернути колесо на роликах.
Якщо ж ви все-таки проїхали по калюжі, є два способи виходити «сухим» з цієї ситуації. Перший (найпростіший і дієвий) — розібрати всю ходову частину, прочистити її і змазати підшипники. Другий спосіб не дає стовідсоткової гарантії і вимагає сухого асфальту і навиків швидкісного катання. Потрібно протягом 15 – 20 хвилин створювати максимальне навантаження на ходову частину, примушуючи підшипники розігрітися. В цьому випадку вода випарується і не встигне зробити свою «брудну» справу.
Будьте обережні при їзді по мокрому асфальту
Проїжджати по вологому (але не покритому калюжами) або по «розплавленому» від жари асфальту можна. Проте це, як правило, не приносить задоволення і вимагає певних навиків.
У випадку з вологими поверхнями проблема полягає у відсутності зчеплення коліс з дорогою. В такій ситуації краще не робити різких маневрів і рухів. Приготуйтеся до того, що ноги будуть прослизати. Крім того, максимальна увага повинна бути прикута до переміщення центра ваги з однієї ноги на іншу. На відміну від нормальної їзди, по слизьких поверхнях амплітуда рухів тіла повинна бути меншою.
Контролюйте швидкість і свої рухи
Треба визнати, що на високих швидкостях з роликами справитися складніше, ніж з гірськими лижами. На швидкості більш 40 – 50 км/г вже практично неможливо різко маневрувати і гальмувати. Тому варто наперед оцінити можливі перешкоди на майбутньому маршруті і визначитися з допустимою швидкістю руху.
Правильне падіння
Правильне падіння — це падіння вперед. Річ у тому, що вперед падати зручніше, і саме на це розрахована вся захисна екіпіровка. Навіть без захисту вам буде простіше пом’якшити падіння, якщо воно буде вперед — на руки і ноги. Падіння ж назад є великою небезпекою для вашого організму, а саме хребта і потилиці. Тримайте рівновагу і не бійтеся падіння. Одній з причин, по якій діти швидше опановують технікою катання на роликах, є те, що вони більш звичні до падіння і, відповідно, мало бояться впасти.
Практика показує, що всі падіння відбуваються тому, що людина піддається дії страху і розслабляється або, навпаки, стає дуже скутою в рухах. Досвідчені ролери, які вже зуміли здолати страх перед падінням, вмудряються залишатися на ногах в абсолютно, здавалося б безвихідних ситуаціях.
Нахиляйте корпус вперед
На роликах дуже важливо завжди трохи нахилятися вперед. Це одне з правил техніки катання, однакове і для початківців, і для професіоналів. Річ у тому, що при втраті рівноваги, дотримуючи це правило, ви спровокуєте правильне падіння — вперед. Навіть при ходьбі пішки людина завжди трохи нахиляється вперед. Чим більше ви хочете вичавити з своїх роликів, тим сильніше треба нахилитися. Це необхідно і для досягнення високої швидкості, і при стрибку, і при маневрах, а особливо це важливо для ролерів, що починають, які тільки вчаться тримати рівновагу.
Стежте за ногами
Одна нога завжди повинна бути на півролика попереду іншої. Так само як і нахил вперед, розташування ніг є вимогою правильної стійки ролера. Така позиція дозволяє утримувати рівновагу, уникаючи завалення вперед перекидання назад; за рахунок збільшеної стійкості допомагає уникнути падіння унаслідок попадання сторонніх предметів під колесо, що «веде», одного з роликів. Таке положення ніг, істотно полегшує відновлення рівноваги після стрибка. Правда, існують і виключення, коли для виконання специфічних трюків ноги на деякий час повинні прийняти інше положення.
Ноги повинні грати роль амортизації. Можна сказати, що «м’які» в колінах ноги — запорука успіху вашого катання. На прямих ногах дуже складно відреагувати на несподівані дорожні ситуації. Основна функція зігнутих ніг — це контроль ходу роликів і розташування центру ваги, що допомагає уникнути завалення тіла в сторони.
Застібайте ролики залежно від стилю катання. Краще всього затягувати ролики на максимум, щоб вони міцно тримали ногу, але при цьому не тиснули боляче. Таким чином, ролик стає продовженням вашої ноги, розвантажуються деякі види м’язів, і вам стає простіше контролювати рівновагу і маневрувати.
Надягайте захист
Хтось вважає, що це не модно, комусь здається незручним кататися в повній екіпіровці, хтось сподівається на свій здоровий організм, але з асфальтом і швидкістю не до жартів. З одним-двома падіннями міцний організм, можливо, і справиться, але від частих падінь з’являються зміни в структурі кісток, зв’язок і тканин, що неминуче відобразиться на вашому здоров’ї в майбутньому.
Просто надіньте захист! Це допоможе вам відчувати себе упевненіше під час руху. Для цього використовуються наколінники, налікотники, захист для кистей та шолом. В ролера в захисті є шанс після неминучого падіння вибратися хай подряпаним, брудним від ніг до голови, але здоровим і веселим. В ролера, що не має захисного спорядження, шанс тільки один: до вечора лежати в найближчій лікарні з травмою.